Všímáme si
Li Hongbo ohne dřevěnou nohu a natáhne hlavu
Výstava Tools of Study v newyorské Klein Sun Gallery představuje nový přístup k sochařskému umění. Ať už to jsou sochy visící ze stropu nebo ty vystavené na klasickém podstavci, všechny něčím překvapí. Kameny, busty nebo lidská kostra se při návštěvě výstavy rozplynou před očima. Čínský umělec Li Hongbo vytvořil a vystavil sochy, které klamou tělem. To, co vypadá jako masivní kus mramoru, dřeva či kamene, je ve skutečnosti jen několik set vrstev slepeného papíru. Zdánlivě statické sochy díky tomu můžete libovolně ohýbat, natahovat a tvarovat dle vašich představ. Sochař Li Hongbo využívá média sochy po svém, podobně může i návštěvník výstavy pracovat s vlastní představivostí. Na sochy se ovšem sahá jen v bílých rukavičkách.
Li Hongbo se inspiroval klasickou čínskou dekorativní technikou, která se využívá u skládacích vějířů či lampionů. Jeho papírové sochy jsou ohebné a plné fantazie. Jejich možnosti pohybu ukazují návštěvníkům galerie kustodky.
Když se Li Hongbo během svých studií zabýval sochařstvím, jako předlohy („tools of study“) měl často mistrovská díla klasických umělců. On sám ale nechtěl dělat pouze repliky a ve své práci se proto začal více věnovat lidovému a alternativnímu umění. Touto výstavou se ke klasickým dílům vrací, dává jim však zcela novou formu. > Roman Youth, 2013 (socha v pohybu)
Li Hongbo používá různé druhy a odstíny papíru, aby docílil co nejlepší iluze. Nejčastěji pracuje s novinami. > Cultured Man, 2012
Objekty mohou měnit velikost i tvar, záleží jen, v jaké pozici jsou zafixovány a vystaveny. > Missiles, 2011 / Detail „dřevěné“ nohy z papíru. > Girls, 2011
Rozložené tělo z novinového papíru
Bust of David, 2012 / Roman Youth, 2013
Papír je zpracován tak, aby napodoboval nejrůznější materiály. Objekt „Dívky“ působí, jako by byl vyřezaný ze dřeva. > Girls, 2011
Z papíru poskládal Li Hongbo i celou lidskou kostru. > Skeleton,2012
Li Hongbův „Sen“ – z obrysu zbraně vycházející pestrobarevný vějíř. > Dream, 2012
Papír, nůžky, lepidlo >> Stones, 2012
Ztrácející se obličej. / Klein Sun Gallery v umělecké čtvrti Chelsea v New Yorku byla založena v roce 2007. Zaměřuje se především na současné čínské umění.
Li Hongbo v akci
Klein Sun Gallery, Li Hongbo: Tools of Study, 9. 1. - 22. 3. 2014, New York
text a foto: Kateřina Hendrychová, foto: Klein Sun Gallery
3. 4. 2014
Aktuálně
► Heimtextil 2025: Textil jako most mezi minulostí a udržitelnou budoucností
► Webinář matériO' Fokus: Od tradičních materiálů k low-tech inovacím
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
15. 11. 13:02
Dobrý den, děkuji za další zajímavý článek. Rád bych upřesnil, že v některých z ...
Michael Rada - Recyklovaná jízda: Skateboardy z leteckých součástek i rybářských sítí
18. 10. 16:13
Dobrý den, děkuji za zajímavý příspěvek. Je škoda že autoři nejnovějších publikací, ...
Michael Rada - Řemesla, 1. díl: Proč v Evropě mizejí umělecká řemesla a jaké jsou jejich vyhlídky do budoucna?
20. 9. 14:38
Velice děkuj za "jiný" rozhovor, kromě lásky k materiálu z něj čiší LÁSKA k PRÁCI a ...
Michael Rada - EVA JANDÍKOVÁ: LNU KE LNU