Jak to vidí
Komentáře
bez palmace u nas v kavarne!
27.2.2015 11:57 vložil michaela
U nas ve veganske kavarne Praha2, mame kazy den cerstve pecene sladke a slane jidla a zakladame si, aby byly bez palmoveho tuku! :-) www.facebook.com/VegTeg
Re: bez palmace u nas v kavarne!
27.2.2015 12:34 vložil Tejí Lišková
To je dobrá zpráva z nábřeží! Někdy se s chutí zastavím.
ještě více pomoci...
14.12.2014 19:55 vložil Maki
Pro všechny, kdo se o tuto problematiku více zajímá, posílám odkaz na stránky českého projektu, který se stará přímo v místě postižení:
http://www.lestari.cz/
Můžete pomoci i jinak, než čtením etiket...
řepkový olej
10.12.2014 22:28 vložil Veru
O čem se tady bavíme? O tom zdali naši předci používali místní potraviny a nebo zdali je běžné, že se potraviny mají dovážet... až z Indonésie... Jak jinak zamezit prodeji nekvalitních potravin, než tím, že je nebudeme konzumovat a že budeme sdílet naše názory. Já bych chtěla poděkovat autorce tohoto článku za její práci, odvahu a píli. A naprosto souhlasím, že je nepřirozené dovážet potraviny. Přirozené je jíst potraviny z našeho okolí a né je uměle vyrábět nebo dovážet... a... až z Indonésie...Vždy pro nás a pro naši energii budou lepší potraviny z našeho prostředí. Měli bychom se snažit žít v souladu s přírodou a pěstovat zdravé, místní produkty. To myslím, že bylo jedním z poslání tohoto článku... Ještě jednou díky :-) Veru
řepkový olej
8.12.2014 14:43 vložil Pavel
Někdo tady doporučuje řepkový olej. Pán co pěstuje BIO potraviny, tak má zjištěné, že to je největší šmejd, tzv. řepkový olej. Pozor na něj.
Re: řepkový olej
14.12.2014 17:38 vložil Petr H.
V Japonsku je řepkový olej považován za ten vůbec nejzdravější a pro japonce to je fajnová věc. Řepkový olej má v našich končinách špatnou pověst která se myslím vleče ještě ze 40. a 50. let kdy se vyráběl a používal jako náhražka a to k technickým účelům. Výroba toho oleje pro potravinářství upadla stejně tak jako povědomí o jeho kvalitě.
Re: Re: řepkový olej
15.12.2014 16:26 vložil Dáša
Možná v Japonsku je řepkový olej zdravý. Ale v Evropě, kde se pěstuje geneticky modifikovaná řepka, rozhodně zdravý není.
Re: Re: Re: řepkový olej
16.12.2014 00:41 vložil Tomáš Kovářík
Geneticky modifikovaná řepka v Evropě? A pak jste se probudil s rukou v nočníku, že ano...
Re: řepkový olej
23.12.2014 19:38 vložil Ax
Mno, pán má informace z 60. let, kdy se tu pěstovala technická řepka, ke konzumaci nevhodná pro vysoký obsah kyseliny erukové - ano, to opravdu bylo svinstvo. Ale již od 70 pěstujeme odrůdy, vyšlechtěné (klasickým šlechtěním, žádné GMO) tak, že mají kyseliny erukové dost málo na to, aby byl olej z toho vyrobený bezpečný.
neexistuje žádná GMO odrůda řepky schválená pro pěstování v EU.
Re: Re: řepkový olej
28.1.2015 00:26 vložil Martina
GMO řepka se u nás nepěstuje. Snad možná (opakuji možná) jen GMO kukuřice určená do bioplynek, ale možná je to teprve ve fázi úvah. Fakt nevím. Ale rozhodně tvrdit, že GMO řepka? To ne. To mi připomíná, že mi někdo rozhodně tvrdil, že vedle silnice potkal 3 metrovou kukuřici, že je určitě GMO. Ovšem naši dědečkové pěstovali na polích takovou, že někdy nevykoukli z pole ani když si stoupli na koně. I pšenice bývávala mnohem vyšší. Ale pochybuji, že byla GMO. Jenže pak se nehodila masa hmoty procházející kombajny, tak začala doba zkracování šlechtěním. No a teď se zase ta hmota hodí. Ale ne do kravína, ale do bioplynek a tepláren.
Ale ani ten řepkový olej se moc nevyznamenává. Právě ta chybějící kys. eruková je ten problem se srnčí. To, že v řepce chybí, může za to, že se na ní pasou a to je otráví. A agrotechnicka, která začíná v řepce fungovat, taky není moc OK - až 9 výjezdů do řepky v květu. Raději nepočítám podzimní hnojení, jarní ošetřování, desikanty před sklizní.
No, jsme sice JEN spotřebitelé, ale právě TO producenti a výrobci NÁM chtějí prodat. A je smutné, že NÁS zaujímá pouze cena a možná trochu obal a chuť. Ne suroviny.
Tak třeba: když si doma udělám paštiku, použiji tam pár přísad, jediným konzervantem je sůl a těsnící víčko a je výborná. Většina paštik z obchodu na složení potřebuje snad celou etiketu - spousta éček, antioxidantů, barviv a dochucovadel. Klobása domácí o lepku a kukuřičném škrobu nic neví.
strom
7.12.2014 20:05 vložil Honza
ale jo pěkný článek, až na ten 150 metrový strom :-) ten bych rád viděl ;-)
Re: strom
9.12.2014 09:28 vložil Tereza Lišková
Díky za upozornění, omlouváme se za nepozornost, opraveno na 50 m... i takové stromy ale stojí za pozornost :)
řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
5.12.2014 23:30 vložil milan o urbi
Milá Šárko (a Jani - moje bývalá spolužačko), nevím, kde jsi přišla k informaci, že řepkový olej je sfinstfo. Na netu je řada článků, deklarující pravý opak. Např.: http://www.vitalia.cz/clanky/repkovy-olej/
Pokud narážíš na pesticidy, používané při kultivaci řepky, potom by sis měla zopakovat základy agrotechnické výroby (pokud nějaké máš), protože chemikálie se používají ve velkém i v kultivaci olivovníků a dalších, o slunečnici nemluvě (tam se navíc používají desikanty k synchronizaci jednotného "dozrání"). Ale souhlasím, že fšeho s Mírou...
Jani, za tím článkem je hodně práce a námahy a také radosti ze splněného snu. Gratuluju a přeju do dalších dnů jen to nejlepší...
Milan
Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
8.12.2014 19:33 vložil george
většina řepky je GMO! naprosto nevhodný ke konzumaci! raději olivový
Re: Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
9.12.2014 10:04 vložil MaTerie
Otázkou ovšem zůstává, zda GMO samo o sobě něčemu škodí.. Například z pohledu.... http://www.materialtimes.com/jak-to-vidi/helena-pankova-clovek-bioinzenyr.html
Re: Re: Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
13.12.2014 13:43 vložil acmilan
Pozrite si kratke video-gugni-gmo hlad kontrola populacie.
A--vital r cs morse zazracna detoxikace.
Re: Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
2.1.2016 23:30 vložil Jouda
george napsal
většina řepky je GMO! naprosto nevhodný ke konzumaci! raději olivový
Nesmysl - v EU GMO řepka vůbec není.
Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
19.1.2015 18:29 vložil Pavol
K tomu repkovému oleju. .. tu je celkom dobrý článok https://honsch.wordpress.com/2010/12/23/rastlinne-oleje/
Je veľmi dôležité, či olej používame na tepelnú úpravu, alebo za studena a či je spracovaný, rafinovaný atď. , alebo za studena lisovaný .. .. takže nedá sa ani o jednom oleji povedať, že je dobrý, alebo zlý. . . . .záleží to od mnohých ďalších faktorov.
Dôležitý je aj pomer Omega 3 a omega 6. . ..
Re: Re: řepkový olej
20.1.2015 10:40 vložil mt
Mimo pole stolování, na silnice... největším zpracovatelem řepky olejky v Česku je nyní firma Preol patřící Andreji Babišovi, která měla v roce 2013 rekordní tržby. Alternativa od Karla Kolomazníka:
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/cesky-vedec-vyrabi-naftu-z-odpadku-dokaze-nahradit-repku/r~1540f7f29fd011e490f70025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_campaign=B&utm_term=position-19
Re: Re: Re: řepkový olej
21.1.2015 16:35 vložil Alice
Babiš? tak snad bude mít olej z odpadu nějaký dopad
reakce
4.12.2014 21:56 vložil šárka
moc zajímavý článek, jediné s čím úplně nesouhlasím je to nahrazování řepkovým olejem. To je taky pěkný svinstvo, i když zatím samozřejmě v nesrovnatelném měřítku v porovnání s palmovým olejem.
bez palmace u nas v kavarne!
27.2.2015 11:57 vložil michaela
Re: bez palmace u nas v kavarne!
27.2.2015 12:34 vložil Tejí Lišková
ještě více pomoci...
14.12.2014 19:55 vložil Maki
http://www.lestari.cz/
Můžete pomoci i jinak, než čtením etiket...
řepkový olej
10.12.2014 22:28 vložil Veru
řepkový olej
8.12.2014 14:43 vložil Pavel
Re: řepkový olej
14.12.2014 17:38 vložil Petr H.
Re: Re: řepkový olej
15.12.2014 16:26 vložil Dáša
Re: Re: Re: řepkový olej
16.12.2014 00:41 vložil Tomáš Kovářík
Re: řepkový olej
23.12.2014 19:38 vložil Ax
neexistuje žádná GMO odrůda řepky schválená pro pěstování v EU.
Re: Re: řepkový olej
28.1.2015 00:26 vložil Martina
Ale ani ten řepkový olej se moc nevyznamenává. Právě ta chybějící kys. eruková je ten problem se srnčí. To, že v řepce chybí, může za to, že se na ní pasou a to je otráví. A agrotechnicka, která začíná v řepce fungovat, taky není moc OK - až 9 výjezdů do řepky v květu. Raději nepočítám podzimní hnojení, jarní ošetřování, desikanty před sklizní.
No, jsme sice JEN spotřebitelé, ale právě TO producenti a výrobci NÁM chtějí prodat. A je smutné, že NÁS zaujímá pouze cena a možná trochu obal a chuť. Ne suroviny.
Tak třeba: když si doma udělám paštiku, použiji tam pár přísad, jediným konzervantem je sůl a těsnící víčko a je výborná. Většina paštik z obchodu na složení potřebuje snad celou etiketu - spousta éček, antioxidantů, barviv a dochucovadel. Klobása domácí o lepku a kukuřičném škrobu nic neví.
strom
7.12.2014 20:05 vložil Honza
Re: strom
9.12.2014 09:28 vložil Tereza Lišková
řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
5.12.2014 23:30 vložil milan o urbi
Pokud narážíš na pesticidy, používané při kultivaci řepky, potom by sis měla zopakovat základy agrotechnické výroby (pokud nějaké máš), protože chemikálie se používají ve velkém i v kultivaci olivovníků a dalších, o slunečnici nemluvě (tam se navíc používají desikanty k synchronizaci jednotného "dozrání"). Ale souhlasím, že fšeho s Mírou...
Jani, za tím článkem je hodně práce a námahy a také radosti ze splněného snu. Gratuluju a přeju do dalších dnů jen to nejlepší...
Milan
Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
8.12.2014 19:33 vložil george
Re: Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
9.12.2014 10:04 vložil MaTerie
Re: Re: Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
13.12.2014 13:43 vložil acmilan
A--vital r cs morse zazracna detoxikace.
Re: Re: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
2.1.2016 23:30 vložil Jouda
george napsal
většina řepky je GMO! naprosto nevhodný ke konzumaci! raději olivovýRe: řepkový olej je druhým nejlepším olejem na trhu
19.1.2015 18:29 vložil Pavol
Je veľmi dôležité, či olej používame na tepelnú úpravu, alebo za studena a či je spracovaný, rafinovaný atď. , alebo za studena lisovaný .. .. takže nedá sa ani o jednom oleji povedať, že je dobrý, alebo zlý. . . . .záleží to od mnohých ďalších faktorov.
Dôležitý je aj pomer Omega 3 a omega 6. . ..
Re: Re: řepkový olej
20.1.2015 10:40 vložil mt
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/cesky-vedec-vyrabi-naftu-z-odpadku-dokaze-nahradit-repku/r~1540f7f29fd011e490f70025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_campaign=B&utm_term=position-19
Re: Re: Re: řepkový olej
21.1.2015 16:35 vložil Alice
reakce
4.12.2014 21:56 vložil šárka
Aktuálně
►Kryštof Mařatka: Nové světy klavíru
► Evy Eisler – Ochočené nekonečno
► Seminář matériO' Fokus: Trendy a šetrné materiály v praxi 28.11.
► Heimtextil 2025: Textil jako most mezi minulostí a udržitelnou budoucností
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
15. 11. 13:02
Dobrý den, děkuji za další zajímavý článek. Rád bych upřesnil, že v některých z ...
Michael Rada - Recyklovaná jízda: Skateboardy z leteckých součástek i rybářských sítí
18. 10. 16:13
Dobrý den, děkuji za zajímavý příspěvek. Je škoda že autoři nejnovějších publikací, ...
Michael Rada - Řemesla, 1. díl: Proč v Evropě mizejí umělecká řemesla a jaké jsou jejich vyhlídky do budoucna?
20. 9. 14:38
Velice děkuj za "jiný" rozhovor, kromě lásky k materiálu z něj čiší LÁSKA k PRÁCI a ...
Michael Rada - EVA JANDÍKOVÁ: LNU KE LNU